Povesti de viata

Oricine poate să slăbească!

ORICINE POATE SĂ SLĂBEASCĂ!

 Da, repet: absolut oricine poate să slăbească! 9 din 10 adulți au slăbit cel puțin odată în viață.

Fie că merge la nutriționist, fie că ține o dietă consacrată, fie că ”se apucă de sport”, fie că pur și simplu se înfometează – oricine poate să slăbească. Cel mai cautat pe google este „slăbit rapid”  urmat de „slăbit 5 kg” .

Toată lumea vrea să slăbească.

Am întâlnit și persoane care, după standardele mele, erau deja slabe, însă voiau să mai slăbească.

O industrie întreagă a înflorit în jurul acestei obsesii pentru slăbit. De fapt, câteva industrii întregi, nu doar una. Oamenii au ajuns să se abuzeze sistematic: mănânc, mă îngraș, apoi slăbesc, apoi iar mănânc, iar mă îngraș, iar slăbesc ….și tot așa. Acest abuz asupra corpului a devenit un mod de viață. Și, în superficialitatea vremurilor, nimeni nu se mai preocupă de echilibru. Nici nu ne mai punem întrebări. Oare o fi bine să ne umflăm și să ne desumflăm ca un balon mereu? Oare cum ar fi dacă n-am mai avea stresul ăsta? Oare cum ar fi dacă nu ne-am mai transforma corpul într-un HopaMitică perpetuu?

Cum să facem asta?

  1. În primul rând să ne propunem să facem asta. Să ne propunem să ne tratăm corpul cu respect. Să ne propunem să-l protejăm și să-l îngrijim cât mai bine cu putință. Să ne propunem să fim preocupați de sănătate și să-i acordăm atenție. Să înțelegem că slăbitul este un stres pentru corp și să evităm să-l supunem la acest stres. La fel și îngrășatul. Iar alternanța asta este de-a dreptul nocivă. Să înțelegem asta!
  2. Deci să înțelegem că cea mai importantă este sănătatea. Dacă avem un IMC în limite normale, atunci nu slăbitul este răspunsul frământărilor noastre interioare. Dacă avem un IMC în limite normale, atunci nu există nevoia ”biologica” de a slăbi.
  3. În al treilea rând, să înțelegem că numărul de kilograme este un efect, un simptom. Ar trebui să ne dorim să tratăm problema, nu doar un simptom al ei. De ce adunăm kg? De exemplu, mâncăm prea mult. De ce mâncăm prea mult? De exemplu de nervi. Aș putea să înlocuiesc mâncatul cu altceva? Sigur că dacă mâncăm 3 ciocolate pe zi, dar avem impresia că nu mâncăm mult, atunci avem de investigat și alte aspecte.
  1. În al patrulea rând, slăbitul nu te face neapărat mai frumoasă / frumos. Există tipologii și structuri biologice și dacă nu ne place că suntem ”îndesați”, slăbitul nu ne va face filiformi, ci doar niște îndesați cu circumferința mai mică. Dacă nu ne putem accepta corpul, avem nevoie de terapie. Dacă ne dorim să slăbim mereu pentru că atunci când ne uităm în oglindă nu ne place ce vedem, avem nevoie de terapie. Dacă ai un IMC de 19 și când te uiți în oglindă tot ai impresia că trebuie să slăbești, atunci ai nevoie de terapie.
  2. Dieta nu este de vină pentru îngășatul nostru post-dietă, ci faptul că nu am tratat cauza adevărată, ci doar simptomul de moment. Câtă vreme cauza este tot acolo, ea va provoca aceleași efecte, vizibile pe cântar.

Observați că e vorba despre a înțelege în profunzime care este cauza care ne-a dus acolo.  ”Îmi place dulcele” nu este o cauză. ”Nu mă pot abține” este mai corect. De ce mănânc mai mult decât am nevoie? De ce nu înțeleg care este limita?

Unii vor spune acum că pun prea mult accent pe mâncare. Nu este prea mult. Este singurul canal prin care organismul nostru primește material de depozitat (ca grăsime). Toate cauzele din spate, duc spre mâncare. Inevitabil ajungem la mâncare. Nu mă credeți? Țineți un jurnal cu ce mâncați. TOT ce mâncați.

Însă nu este bine să ne concentrăm doar pe mâncare, pentru că și obiceiurile culinare sunt tot un efect. Odată rezolvată cauza, obiceiurile noastre se vor schimba, iar corpul va ști singur să-și regleze procesele.

Este mult mai sănătos să ne preocupăm de echilibru. Să ne preocupăm de sănătate. Să ne dorim să fim sănătoși și în formă. Să știți că există și oameni slabi care sunt bolnavi. Nu numai cei grași comportă riscuri de sănătate – și cei prea slabi au riscuri asociate. Iar dacă sunteți slabi, nu vă doriți să vă îngrășați! Doriți-vă să fiți în formă; faceți sport (nu, sportul nu slăbește! Priviți la culturiști); mâncați sănătos – atât! Nu vă gândiți ”vreau să mă îngraș”.

Oricine poate să slăbească (sau să se îngașe). Însă, viața e mai frumoasă când ești sănătos! Asta să ne dorim cu adevărat și de asta să avem grijă pentru corpul nostru.

Există mai multe modalități de a căuta această cauză, iar ședințele de regresie sunt una dintre ele. Dacă doriți să aflați mai multe, lasați un mesaj aici: 

 

Datele personale ale celor care comunica sau participa la activitati pe acest site sau pe pagina noastra de Facebook sunt utilizate strict in interesul legitim de derulare a activitatii noastre, pentru urmatoarele:

  • activitati de comunicare si/sau de marketing,
  • inregistrarea/ participarea la cursuri si evenimente
  • derularea corespunzatoare a sesiunilor individuale si
  • pentru plata produselor contractate
  • pentru articole de blog, in forma anonimizata complet (nu se pastreaza numele si contextul explicit al persoanei, pentru ca aceasta sa nu poata fi identificata)

Aceste date personale nu sunt pastrate sau arhivate in afara duratei de colaborare si nu sunt instrainate catre terte persoane sau entitati juridice.

Prin continuarea inscrierii, va exprimati acordul explicit pentru utilizarea datelor dvs. personale conform celor de mai sus.

Daca nu mai sunteti de accord cu acest lucru, va rugam sa ne scrieti la adresa office@ablehub.ro si datele dvs. vor fi sterse in cel mai scurt timp.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *